Bobâlna, nr.3. 415100, Alesd - Bihor            +40 259-342.539             +40 259-342.589             primaria.alesdcjbihor.ro                       Orar: Luni-Vineri: 07:30-15:30 S-D:închis

ANUNT: Proiect ROHU 48

 

Primăria orașului Aleșd

beneficiază de fonduri europene pentru implementarea proiectului

,,Dezvoltarea unei capacități de răspuns integrate pentru situații de urgență transfrontaliere

Prin intermediul acestui proiect, Primăria orașului Aleșd, în colaborare cu partenerii săi de proiect, Primăria comunei Șinteu și Primăria orașului Szarvas din Ungaria, urmăresc să își îmbunătățească capacitatea de răspuns în situații de urgență, atât prin dotări tehnice (îmbunătățirea logisticii specifice) cât și prin modul de organizare și de pregătire. La baza proiectului este acțiunea de prevenție și de informare a populației.

Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea nivelului de siguranță al populației din regiunea transfrontalieră și, astfel, reducerea costurilor sociale, economice și de mediu privind dezastrele naturale din această zonă.

Proiectul a fost depus spre finanțare de către Primăria orașului Aleșd în colaborare cu partenerii de proiect, în luna aprilie 2017, în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria 2014 – 2020, primul apel deschis pentru propuneri de proiecte normale.

Durata de implementare a proiectului este de 18 luni, activitățile de pe ambele părți ale graniței derulându-se în perioada 1 octombrie 2019 – 31 martie 2021. Bugetul total al proiectului este de 485.400 Euro, din care 399.532,74 Euro reprezintă contribuția FEDR. Din totalul bugetului, 225.000 Euro îi revin Primăriei orașului Aleșd, 110.400 Euro este valoarea bugetului comunei Șinteu, iar suma 150.000 Euro este alocată orașului Szarvas.

Proiectul are ca obiectiv general dotarea cu echipament specific pentru situatii de urgență, protecție civilă, risc și dezastre a celor trei instituții beneficiare, elaborarea unei strategii comune de acțiune în caz de evenimente nedorite, derularea unei campanii de informare a populației pentru prevenirea riscurilor și situațiilor de urgență și organizarea unor evenimente comune (schimb de experiență, bune practici și informare).

Proiectul vizează:

·        organizarea asistenței tehnice, instituționale, a resurselor și a capacității regiunii transfrontaliere cu privire la prevenirea și gestionarea riscurilor;

·        reducerea nivelurilor de vulnerabilitate ale comunităților partenere printr-un proces de identificare, analiză și evaluare a riscului și dezvoltarea unei strategii de reducere a riscurilor existente și celor viitoare;

·        creșterea gradului de conștientizare și îmbunătățirea informațiilor comunităților cu privire la gestionarea dezastrelor și a riscurilor și adaptarea la schimbările climatice.

Pentru mai multe informaţii despre proiect contactaţi-ne la nr. de tel. 0740/523.758 (dl. Bogdan Pantea, City Manager) sau consultaţi pagina de internet a instituției, www.alesd-bihor.ro.

 

          Programul Interreg V-A România-Ungaria este destinat finanţării unor proiecte comune româno-ungare, care abordează nevoi identificate pe ambele laturi ale graniţei şi care necesită o abordare comună, precum şi soluţii inovative, contribuind astfel la dezvoltarea sustenabilă a zonei eligibile. Programul este o continuare a programelor de cooperare transfrontalieră implementate în regiune şi dispune de un buget total de aproximativ 232 milioane euro, din care, 189 milioane de euro, reprezintă finanţarea nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. Zona eligibilă a programului cuprinde judeţele Satu Mare, Bihor, Arad şi Timiş pe partea română a graniței şi, respectiv, judeţele Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar, Békés şi Csongrád pe partea ungară a acesteia.

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Uniunii Europene.”

  Parteneriat pentru un viitor mai bun                                                                                      www.interreg-rohu.eu

 

| Stiri | Programul cu publicul | Contact |
RizVN Login